Ako na chudnutie v menopauze?

Ako na chudnutie v menopauze?
Oznámkujte tento článok 🙂

1  2

Ako na chudnutie v menopauze?

Chudnutie počas a po menopauze sa zdá byť doslova nemožné.

Zmeny hormónov, stres a proces starnutia. Toto všetko môže bojovať proti vám.

Vyzerá to, že sa celá príroda proti vám spikla.

Lenže riešenie predsa len existuje.

Tu je niekoľko tipov ako si môžete vaše chudnutie v menopauze uľahčiť.

Prečo je chudnutie v menopauze tak ťažké?

Oficiálne menopauza začína, keď žena nemá menštruačný cyklus po dobu 12 mesiacov.

Približne v tomto období tak môže zistiť, že jej chudnutie ide ťažšie.

V skutočnosti mnoho žien prišlo na to, že oni vlastne priberajú na váhe počas perimenopauzy, ktorá ako obdobie začína desať rokov pred menopauzou (vo veku 40 rokov).

Tu je niekoľko faktorov, ktoré hrajú pri priberaní v období menopauzy dôležitú rolu:

Kolísanie hormónov: zvýšené aj veľmi nízke hladiny estrogénu môžu viesť k zvýšenému ukladaniu tukových zásob (1,2).

Strata svalov: k tomuto dochádza vplyvom veku, hormonálnych zmien a zníženia pohybovej aktivity (3,4).

Neadekvátny spánok: Mnoho žien má počas menopauzy problémy so spánkom a nedostatočný spánok vedie k priberaniu hmotnosti (5,6).

Zvýšená inzulínová rezistencia: U žien vplyvom starnutia dochádza k inzulínovej rezistencii, ktorá robí chudnutie ťažším (7,8).

Navyše sa počas menopauzy tukové zásoby presúvajú z bokov a stehien do brušnej oblasti. Tento fakt zvyšuje riziko metabolického syndrómu, cukrovky II. typu a srdcových chorôb (8).

Preto sú metódy ako schudnúť z brucha dôležité najmä pre ženy v tomto období ich života.

Kalórie sú dôležité, ale nízkokalorické diéty dlhodobo dobre nefungujú

Keď chcete schudnúť, potrebujete vytvoriť kalorický deficit. Bez toho to nepôjde.

Počas a po menopauze u žien dochádza k poklesu kalórií, ktoré ich telo spáli v pokoji (9,10).

Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že je skvelou voľbou vyskúšať nejakú veľmi nízkokalorickú kalorickú diétu, aby ste rýchlo schudli, v skutočnosti je to tá najhoršia vec, čo môžete urobiť.

Výskumy totiž ukazujú, že obmedzenie príjmu kalórií na veľmi nízku úroveň je príčinou straty svalovej hmoty a poklesu rýchlosti metabolizmu (11,12,13).

Takže, zatiaľ čo veľmi nízkokalorické diéty môže rezultovať v krátkodobé schudnutie, ich efekt na svalovú hmotu a rýchlosť metabolizmus bude katastrofálny.

Pýtate sa prečo?

Vďaka nízkokalorickým diétam síce krátkodobo schudnete pár kíl, ale z dlhodobého hľadiska si túto novú hmotnosť jednoducho neudržíte.

O pár týždňov priberiete znovu.

A potom vyskúšate ďalšiu nízkokalorickú diétu.

Na krátku dobu schudnete. Potom priberiete.

Potom si vyberiete novú nízkokalorickú diétu.

A takto to pôjde stále dookola.

Lenže bez výsledku.

Navyše, nedostatočný kalorický príjem a strata svalovej hmoty môže viesť k strate kostí. Tento stav následne zvyšuje riziko osteoporózy (14).

Výskumy ďalej ukazujú, že “diétne obmedzenie” napríklad sledovanie veľkosti porcií, ktoré konzumujete namiesto drastického zníženia kalorického príjmu môže byť pre chudnutie prínosom (15).

Prijatím zdravého životného štýlu, ktorý si udržíte v dlhodobom horizonte vám môže pomôcť zachovať rýchlosť metabolizmu a zníženie svalovej hmoty, ktorú strácate vekom.

Pre chudnutie je dôležité vytvoriť kalorický deficit. Avšak, keď váš príjem kalórií príliš obmedzíte, stratíte viac svalovej hmoty a to povedie k väčšiemu poklesu rýchlosti vášho metabolizmu, ktorý vekom klesá.

Aké konkrétne kroky potrebujete urobiť pre úspešné chudnutie v menopauze?

Čo jesť, piť a aké cvičenie je pre vás najvhodnejšie?

Otočte prosím na 2. stránku.

Pokračovať v čítaní článku

 

1
2
Tomáš je autor projektu Nutrition Experts, ktorého poslaním je učiť ľudí, ako získať vysnívanú postavu, zvýšiť svoju kondíciu, získať viac energie, odstrániť únavu a to vďaka správnym informáciám o výžive postavených na vedeckých základoch. Je absolventom FTVŠ UK v Bratislave a v súčasnosti si svoje vzdelanie rozširuje na FTVS UK v Prahe v doktorskom stupni štúdia. Tomáš sa odborne zaoberá výživou, telesnou zdatnosťou, nadváhou a obezitou u detí i dospelých, publikuje v odborných časopisoch na Slovensku i v zahraničí a spolupracuje s firmami v oblasti zdravého životného štýlu.