7 zdravých jedál, ktoré spaľujú tuk

7 zdravých jedál, ktoré spaľujú tuk
Oznámkujte tento článok 🙂

1  2

Ako spáliť tuk?

Ako zrýchliť metabolizmus?

Na tieto dve vety sa vo svojich produktoch veľmi často zameriavajú výrobcovia “zázračných” tabletiek na chudnutie.

Oni totiž veľmi dobre vedia, že tieto heslá na ľudí skvele fungujú.

Aká je však skutočnosť?

Je pravdou, že zrýchlenie metabolizmu vám môže pomôcť schudnúť tuk.

Avšak veľká väčšina “spaľovačov tukov” na trhu je buď nebezpečná, neefektívna alebo všetko dohromady.

Ale nezúfajte.

Našťastie existuje niekoľko prírodných jedál a nápojov u ktorých sa ukázalo, že dokážu zrýchliť váš metabolizmus a podporiť spaľovanie tukov.

Tu je 7 zdravých jedál, ktoré spaľujú tuk.

1. Vajcia a chudnutie

Napadlo vám niekedy, že by vajcia mohli byť skvelou potravinou pre chudnutie?

Stavím sa, že nie. Veľmi sa o nich v tejto súvislosti nehovorí. Lenže…

Štúdie ukazujú, že raňajky zložené z vajíčok znížujú pocit hladu a podporujú pocit sýtosti počas niekoľkých hodín dňa. Toto zistenie bolo preukázané u ľudí s obezitou i nadváhou (1,2).

V ďalšej kontrolnej 8 týždňovej štúdii vedci zistili, že skupina mužov, ktorí zjedli na raňajky 3 vajíčka zjedli potom za daný deň o 400 kalórií menej a schudli o 16% viac tuku v porovnaní s druhou skupinou mužov, ktorí zjedli na raňajky pečivo (3).

Pýtate sa ako je to možné?

Odpoveď je celkom jednoduchá.

Výskumy ukázali, že vajcia sú skvelým zdrojom vysokokvalitných bielkovín, ktoré dokážu zrýchliť metabolizmus o 20-35% na niekoľko hodín potom ako ste ich zjedli (4).

Faktom je, že jedným z hlavných dôvodom prečo vás vajcia dokážu tak príjemne zasýtiť na dlhšiu dobu je zvýšené spaľovanie kalórií, ku ktorému dochádza pri trávení bielkovín (5).

Takže nielenže konzumácia celých vajec ochráni zdravie vášho srdca (6,7) ale jedenie troch vajce denne, niekoľkokrát v týždni vám pomôže spáliť tuk, zatiaľ čo vy sa budete cítiť príjemne sýty a nebudete hladovať.

Zapamätajte si teda, že vajcia sú jedlo s vysokým obsahom bielkovín, ktoré znižujú hlad, zvyšujú pocit sýtosti, rýchlejšie spaľujú tuk a ochraňujú vaše srdce.

2. Káva a chudnutie

Káva naša každodenná.

Pre niektorých ľudí skvelý “nakopávač” bez ktorého si nevedia predstaviť svoj deň. Možno práve preto je káva jedným z najobľúbenejších nápojov.

Ako, ale káva vplýva na chudnutie?

Je vedecky dokázané, že káva ako skvelý zdroj kofeínu zlepšuje náladu a zvyšuje mentálnu i fyzickú výkonnosť (8).

Ale vedeli ste taktiež, že káva efektívne spaľuje tuk?

Jedna štúdia ukázala, že ľudia ktorí si dali kofeín 1 hodinu pred cvičením, spálili takmer 2 krát viac tuku a boli schopní cvičiť o 17% dlhšie ako skupina ľudí, ktorá si kofeín nedala (9).

Ďalší výskum ukázal, že kofeín zrýchľuje metabolizmus o 3-13% v závislosti od množstva jeho konzumácie a individuality daného človeka (10,11).

A aká dávka kofeínu je pre zrýchlenie metabolizmu najefektívnejšia?

Vedci prišli na to, že skupina ľudí, ktorí v jednej štúdii brala 100 mg kofeínu každé 2 hodiny po dobu 12 hodín spálili navyše 150 kalórií (štíhli ľudia) a 79 kalórií (obézni ľudia) a to práve za obdobie sledovaných 12 hodín (12).

Znamená to teda, že kofeín je síce pre spaľovanie tukov efektívny, ale lepšie v funguje u štíhlych ľudí ako u ľudí s obezitou.

Aby ste získali výhody spaľovania tukov, ktoré plynú z kofeínu bez potenciálnych vedľajších účinkov, ako sú úzkosť a nespavosť tak konzumujte denne 100-400 mg. Nie viac!

Táto dávka kofeínu sa nachádza v 1-4 pohároch kávy, samozrejme v závislosti od jej kvality.

Myslite teda na to, že káva vďaka obsahu kofeínu nielen zrýchľuje metabolizmus, ale taktiež zvyšuje mentálnu a psychickú výkonnosť.

3. Tučné ryby

Ryby, rybky, rybičky.

Pri jednoducho chudnutí platí, že nie je ryba ako ryba.

Pre spaľovanie tukov a zrýchlenie metabolizmu sú niektoré druhy rýb lepšie ako iné.

Konkrétne losos, sleď, sardinky a makrela obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré veľmi efektívne znižujú zápaly v tele a rovnako tak znižujú riziká srdcových chorôb (13,14).

Okrem toho vám taktiež omega-3 mastné kyseliny pomôžu spáliť tuk.

Jedna 6 týždňová štúdia ukázala, že ľudia ktorí brali doplnok stravy s rybím olejom schudla priemerne 0,5 kg tuku a došlo u nich k zníženiu kortizolu – stresového hormónu, ktorý je zodpovedný za priberanie tuku (15).

Vidíte teda, že rybí olej je efektívny nielen pre spaľovanie tukov, ale rovnako tak pôsobí ako účinná prevencia pred jeho priberaním.

Okrem týchto pozitív sú ryby taktiež výborným zdrojom vysokovalitných bielkovín. Trávenie bielkovín vedie k zvýšenému pocitu sýtosti a zrýchleniu metabolizmu viac ako keď vaše telo trávi tuky alebo sacharidy (4).

Pre zrýchlené spaľovanie tukov a ochranu vášho srdca zahrňte do vášho stravovania najmenej 100 g tučných rýb a to dvakrát týždenne.

Keď vám ryby nechutia, konzumujte doplnok stravy s rybím olejom.

Tučné ryby obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú spaľovanie tukov. Ryby majú taktiež bohatý obsah bielkovín, ktoré vás dokážu zasýtiť a zrýchliť metabolizmus počas ich trávenia.

Aké ďalšie jedlá zrýchlia metabolizmus o 5% a spaľovanie tukov o 17%?

Vďaka ktorému jedlu schudnete 2,5 cm z obvodu pásu bez cvičenia a ďalších zmien v stravovaní?

Otočte prosím na 2. stránku.

Pokračovať v čítaní článku