Ktorá potravina vás bez hladovania zbaví kíl navyše?

Naozaj existuje potravina, vďaka ktorej schudnete? Je to pravda alebo mýtus?
Ktorá potravina vás bez hladovania zbaví kíl navyše?
Oznámkujte tento článok 🙂

Keď ste si prečítali nadpis tohto článku, možno vám napadla myšlienka, “to je, ale pekná blbosť.” Alebo “žiadna taká potravina neexistuje.”

Verte mi, že existuje.

V tomto článku sa dozviete, ktorá potravina vás dokáže zbaviť kíl navyše, zvýšiť hodnoty dobrého HDL cholesterolu a dokonca aj ochrániť vaše oči pred očnými chorobami.

Táto doslova zázračná potravina je “obyčajné” vajce.

Možno ste o vajciach počuli falošné tvrdenia, že vajcia škodia najmä vášmu srdcu. Nie je to pravda. Vajce je jedno z najzdravších potravín na svete.

Jedzte vajcia a schudnete

Prečo práve jedenie vajec by vám malo pomôcť s chudnutím?

Hlavnou výhodou vajec je fakt, že dosahujú vysoké skóre na stupnici, ktorá sa nazýva index sýtosti. To znamená, že vajcia sú schopné vás veľmi dobre zasýtiť a vy tak následne skonzumujete menšie množstvo kalórií. (1)

Samotné vajcia obsahujú  iba stopové množstvo sacharidov, čo znamená, že nezvyšujú hladinu glukózy vo vašej krvi.

Štúdia, ktorej sa zúčastnilo 30 žien s nadváhou alebo obezitou, ktoré jedli na raňajky buď pečivo alebo vajcia ukázala, že ženy ktoré raňajkovali vajcia, celkovo skonzumovala menej jedla počas obeda, zvyšku dňa a počas nasledujúcich 36 hodín. (2)

V ďalšej štúdii muži a ženy s nadváhou konzumovali obmedzené množstvo kalórií a to buď raňajky s dvoma vajíčkami (340 kcal) alebo raňajky s pečivom.

Po 8 týždňoch skupina, ktorá konzumovala vajcia dosiahla: (3)

  • o 61% vyššie zníženie BMI.
  • o 65% vyššiu stratu hmotnosti.
  • o 34% vyššie zníženie obvodu pása.
  • o 16% vyššie zníženie telesného tuku.

K týmto výsledkom došlo aj napriek tomu, že oba druhy raňajok obsahovali rovnaký počet kalórií.

Pri procese chudnutia je dôležité konzumovať potraviny, ktoré vás dokážu zasýtiť na dlhšiu dobu. Vy tak nebudete mať každú chvíľu pocit hladu a potrebu stále niečo “zobnúť.”  Samotné vajcia sú veľmi bohaté na bielkoviny, ktoré dokážu človeka výrazne zasýtiť. Ako ste mohli vidieť na dlhšie obdobie vás dokážu najlepšie zasýtiť práve vajcia.

Vajcia neohrozujú vaše srdce

Hlavným dôvodom prečo boli vajcia v minulosti považované za nezdravé bol fakt, že vajcia obsahujú cholesterol. Veľké vajce obsahuje 212 mg cholesterolu, čo je v porovnaní s ostatnými potravinami naozaj veľa, ale…

Mnohé štúdie ukázali, že vajcia a cholesterol, ktorý sa nachádza v potravinách nemá nepriaznivý vplyv na hladinu cholesterolu v krvi.

Jedna z metanalýz publikovaná v 2013, ktorá pozostávala zo 17 prípadových štúdií o konzumácii vajec a zdravia, ukázala, že vajcia nemali žiadnu súvislosť s ochorením srdca a ani s ochorením mŕtvice u inak zdravých ľudí. (4)

Tieto informácie rovnako tak potvrdili aj ďalšie staršie štúdie, ktoré došli k rovnakému záveru. (5)

Znamená to teda jediné, vajcia v žiadnom prípade neohrozujú vaše srdce. Môžete ich teda bez problémov konzumovať.

Vajcia chránia vaše oči pred očnými chorobami

Vajcia sú okrem iného veľmi bohaté na dva antioxidanty a to luteín a zeaxantín.

Tieto antioxidanty sa zhromažďujú v očnej sietnici a chránia proti poškodeniu očnými ochoreniami, ako sú makulárnu degenerácia a katarakt. (6, 7, 8)

Jedna výskumná štúdia ukázala, že doplnením konzumácie v priemere 1,3 vaječných žĺtkov denne počas doby 4,5 týždňa sa zvýšili hladiny luteínu v krvi o 28-50% a hladiny zeaxantínu o 114-142%. (9)

Vďaka konzumácii vajec môžete teda priamo až dramaticky znižiť riziko očných ochorení, ktoré súvisia s vekom.

Čo si máte z tohto článku odniesť?

Vajcia sú jednoducho najvýživnejšie potraviny na našej planéte.

Jedno veľké vajce obsahuje: (10)

  • Len 77 kalórií, 5 gramov tuku a 6 gramov bielkovín so všetkými 9 esenciálnymi aminokyselinami.
  • Bohaté na železo, fosfor, selén a vitamíny A, B12, B2 a B5 (okrem iných).
  • Jedno vajce obsahuje 113 mg cholínu, čo je veľmi dôležitá živinu pre mozog.

Zamyslite sa… jedno vajce obsahuje všetky živiny a stavebné látky, ktoré sú potrebné pre rast a vývoj malého kuriatka.

Keď sa do svojej stravy rozhodnete zaradiť vajíčka (čo by ste mali), uistite sa, že budete jesť vajíčka obohatené o omega-3 alebo vajíčka pochádzajúce od sliepok z voľného chovu. Obsahujú totiž oveľa viac výživných látok, ako vajíčka od sliepok z veľkochovov.

Vajcia naozaj dokážu znížiť vašu hmotnosť, ochrániť vaše oči pred očnými chorobami a naozaj neškodia vášmu srdcu.

V prípade, že ešte stále hľadáte ďalšie dôvody prečo začať vajcia pravidelne konzumovať, tak jedným z nich je ich cena. Vajcia sú lacné, chutné a môžete ich konzumovať s akýmkoľvek jedlom.

Možno si teraz poviete, “to je super, ale ktoré ďalšie faktory mi pomôžu schudnúť?”

Jedenie vajíčok nie je jediná vec, ktorá ovplyvňuje proces chudnutia.

Určite nie.

Existujú ďalšie faktory, ktoré môžete do vášho životného štýlu zaradiť alebo ich naopak vynechať a pomôcť tak sami sebe.

Zaujíma vás, ktoré to sú?

Potom si sami vyskúšajte našu jedinečnú metódu Nutrition Experts. Naozaj nemáte čo stratiť a garantujem vám, že hladovať určite nebudete 😉

VYSKÚŠAJTE METÓDU tu >>

KLIKNITE TU A VYSKÚŠAJTE NAŠU METÓDU

Tomáš je autor projektu Nutrition Experts, ktorého poslaním je učiť ľudí, ako získať vysnívanú postavu, zvýšiť svoju kondíciu, získať viac energie, odstrániť únavu a to vďaka správnym informáciám o výžive postavených na vedeckých základoch. Je absolventom FTVŠ UK v Bratislave a v súčasnosti si svoje vzdelanie rozširuje na FTVS UK v Prahe v doktorskom stupni štúdia. Tomáš sa odborne zaoberá výživou, telesnou zdatnosťou, nadváhou a obezitou u detí i dospelých, publikuje v odborných časopisoch na Slovensku i v zahraničí a spolupracuje s firmami v oblasti zdravého životného štýlu.
error: Obsah je chránený!