Naozaj sa z ovocia priberá?

Naozaj sa z ovocia priberá - Spravodaj Tomáša Hadžegu
Naozaj sa z ovocia priberá?
Oznámkujte tento článok 🙂

Spravodaj Tomáša Hadžegu

Naozaj sa z ovocia priberá?

Som ovocníček. Ovocie doslova zbožňujem. Akékoľvek. Hlavne v prírodnej forme. Denne zjem 3 kusy ako nič. Sušené a zavárané ovocie ma veľmi neberie.

Mám 70 kg. 8 % telesného tuku. Som štíhly.

Celý život konzumujem ovocie na dennej báze. Zjem ho pokojne aj večer o 23:00.

Nikdy som nerozmýšľal nad tým, že by mi malo škodiť. Nikdy som nevravel sám sebe, že by som ho mal jesť iba doobedu.

“A chráň Bože ho jesť večer!”

“Veď to má cukry!”

“Veď z neho priberieš!”

Sú Vám tieto dobre mienené rady povedomé?

Určite ste ich za Váš život už niekoľkokrát počuli. Poďme ich teda uviesť na pravú mieru.

Ovocie je super potravina

Ovocie je úplne skvelá živina. Je plná vitamínov, minerálov, antioxidantova vlákniny. To je snáď miliónkrát omielaná informácia stále dookola. A pretože ovocie obsahuje viac prírodného cukru ako zelenina, tak má z neho stále u chudnutia veľa ľudí rešpekt. Z tohto dôvodu veľakrát od svojich klientov počúvam otázky:

“Nemá ovocie veľa cukru?”

“Môžem jesť ovocie, keď chcem schudnúť?”

“A môžem ho jesť, aj večer?”

Ovocie je nízkokalorická potravina. A keď dokážete vo vašom kalorickom príjme nahradiť vysokokalorické jedlá za nízkokalorické, potom máte vyhraté. Vytvoríte tak totiž kalorický deficit, ktorý je pre chudnutie nevyhnutný.

Chcete jednu praktickú radu? Vymeňte keksíky, čokolády, sušienky a koláče za ovocie. Významne tak znížite kalorický príjem a podporíte chudnutie.

Ovocie Vám pomáha schudnúť

Pravdou je, že ovocie pri chudnutí pomáha a nie škodí. Z jednej strany je toto moje tvrdenie podporené vlastnou skúsenosťou i skúsenosťou mojich klientov. Nezakazujem im konzumáciu ovocia. A vôbec to už u nich neobmedzujem na určitú časť dňa.

Jedna moja klientka napríklad každý večer pred spaním musela zjesť jablko. Nezakázal som je to. Dokázala schudnúť aj napriek tomu. Alebo práve vďaka tomu?

Z druhej strany boli na túto tému vykonané veľké vedecké štúdie. Jednej z nich sa zúčastnilo až 133 468 dospelých ľudí. Vedci u týchto ľudí sledovali vzťah medzi jedením ovocia a chudnutím. Viete ako dlho to robili? 24 rokov! Vedci sledovali týchto ľudí 24 rokov, aby zistili, či je pravdou, že ovocie vedie k priberaniu.

A viete k čomu dospeli?

Prišli na to, že ovocie pri chudnutí pomáha! A to dokonca aj vo zvýšenom množstve!

A viete, ktoré ovocie pomáha najviac?

Jablko a bobuľovité ovocie.

Myslíte si, že jedna štúdia bola iba náhoda?

Nie tak úplne.

Ďalšia menšia štúdia, ktorá skúmala vplyv ovocia na chudnutie ukázala, že ľudia s nadváhou a obezitou, ktorí zvýšili svoj denný príjem ovocia mali skúsenosť s väčším množstvom schudnutých kilogramov.

Ovocie je výborným pomocníkom pri chudnutí, pretože obsahuje vlákninu.

Štúdia, ktorej sa zúčastnilo 252 žien po dobu viac ako 20 mesiacov, ukázala, že ženy, ktoré jedli viac vlákniny, mali nižšie riziko priberania hmotnosti a telesného tuku, ako ženy, ktoré jedli vlákniny menej. A najlepším prírodným zdrojom vlákniny je práve ovocie a zelenina.

Takže, hurá do záhradky alebo na trh s ovocím 🙂

(*Text pochádza z mojej novo-pripravovanej knihy o chudnutí).

© Mgr. Tomáš Hadžega, PhD.
Zakladateľ Výživovej poradne Hadžega, Online výživovej poradne Dr. Hadžega a autor projektu Nutrition Experts.

PS: Chcete zmeniť svoj celkový životný štýl, stravovanie či pohybový režim? Objednajte si svoj termín výživovej konzultácie tu. Získate individuálne a odborné odporúčania priamo Vám na mieru. Alebo získajte svoj osobný jedálniček na mieru.

Chcete získavať ZDARMA výsledky osemročných skúseností Tomáša Hadžegu?

Chcete mať ZDARMA informácie, za ktoré by ste dali stovky eur?

Prihláste sa k odberu Spravodaja Tomáša Hadžegu o výžive. 3-4 krát mesačne získate cenné informácie priamo do Vášho emailu. Prihlásiť sa môžete na tomto odkaze.