3 potraviny, ktoré zlepšia vaše učenie i pamäť

3 potraviny, ktoré zlepšia vaše učenie i pamäť
3 potraviny, ktoré zlepšia vaše učenie i pamäť
Oznámkujte tento článok 🙂

Spravodaj Tomáša Hadžegu

3 potraviny, ktoré zlepšia vaše učenie i pamäť

Ako jedlom zlepšiť vaše učenie, koncentráciu i pamäť?

Potraviny, ktoré pravidelne konzumujeme hrajú dôležitú rolu nielen pri udržaní zdravia nášho mozgu, ale taktiež aj pri zlepšení určitých mentálnych úloh ako sú učenie, koncentrácia a pamäť.

Zaujíma vás, ktoré potraviny to sú?

Tu sú tri najlepšie:

1. Tučné ryby

Tučnými rybami teraz nemyslím ryby, ktoré majú nadváhu. Mám na mysli ryby, ktoré obsahujú vyššie množstvo tuku. Preto sa im často hovorí “tučné” ryby.

Medzi tieto tučné ryby patria losos, tuniak, pstruh, sleď ale aj sardinky. Všetky tieto druhy rýb majú vysoký obsah omega-3 mastných kyselín. (1)

Náš ľudský mozog používa omega-3 mastné kyseliny k tomu, aby budoval mozgové a nervové bunky. To však nie je všetko. Tieto omega-3 mastné kyseliny sú taktiež nevyhnutné pre učenie a pamäť. (2, 3)

A aké sú ďalšie výhody konzumácie tučných rýb?

Vďaka svojmu obsahu omega-3 mastných kyselín môžu tučné ryby, taktiež pomáhať pri spomaľovaní mentálneho úpadku, ktorý súvisí s vekom a pomôcť tak odvrátiť Alzheimerovu chorobu. (4, 5, 6)

Na druhej strane, nedostatok omega-3 mastných kyselín súvisí s poruchami učenia i depresiami. (7)

2. Káva

Jeden z najobľúbenejších nápojov našej planéty môže taktiež prispievať k zdraviu Vášho mozgu. Neveríte?

Kofeín, ktorý káva obsahuje, môže napríklad zvyšovať vašu bdelosť, (8) zlepšovať náladu (9) a taktiež krátkodobo zlepšiť vašu koncentráciu. (10)

Dlhodobé pitie kávy taktiež súvisí so znížením rizika neurologických ochorení, ako sú Parkinsonova a Alzheimerova choroba. (11, 12)

A pri akom množstve kávy môžete tieto výhody získať?

Vedecké štúdie uvádzajú, že k najväčšiemu zníženiu zdravotných rizík dochádzalo u dospelých ľudí, ktorí pili 3-4 kávy denne. (11, 12)

3. Čučoriedky

Čučoriedky sú super potravina, ktorá obsahuje veľké množstvo antokyánov, to je skupina rastlinných zlúčenín s protizápalovými a antioxidačnými účinkami. (13)

A prečo sú tie antioxidanty tak potrebné?

Pretože antioxidanty v našom tele bojujú proti dvom nepriateľom. A to oxidačnému stresu a zápalom. Obaja títo nepriatelia totiž pracujú na tom, aby náš mozog vekom starol a vytváral neurodegeneratívne ochorenia ako sú už spomínaná Alzheimerova i Parkinsonova choroba. (14)

Podľa 11 vedeckých štúdií by mohli čučoriedky pomáhať pri zlepšení pamäte a určitých kognitívnych (poznávacích) procesov u detí i starších ľudí. (15)

Takže v prípade, že ste kávičkári, máte radi ryby a neohrdnete ani čučoriedkami, potom ste na veľmi dobrej ceste k tomu, aby bol váš mozog zdravý, vaša pamäť veľmi dobrá a vaša koncentrácia výborná 🙂

© Mgr. Tomáš Hadžega, PhD.
Zakladateľ Výživovej poradne Hadžega, Online výživovej poradne Dr. Hadžega a autor projektu Nutrition Experts a knihy Chudnutie na mieru

PS: Chcete zmeniť svoj celkový životný štýl, stravovanie či pohybový režim? Objednajte si svoj termín výživovej konzultácie tu. Získate individuálne a odborné odporúčania priamo Vám na mieru. Získať môžete aj svoj svoj osobný jedálniček na mieru.

Chcete získavať ZDARMA výsledky osemročných skúseností Tomáša Hadžegu?

Chcete mať ZDARMA informácie, za ktoré by ste dali stovky eur?

Prihláste sa k odberu Spravodaja Tomáša Hadžegu o výžive. 3-4 krát mesačne získate cenné informácie priamo do Vášho emailu. Prihlásiť sa môžete na tomto odkaze.