Cviky na chudnutie. Pravda, ktorá vás prekvapí

Cviky na chudnutie. Pravda, ktorá vás prekvapí
5 (100%) 1 hlas[ov]

1  2  3

Keď sa človek rozhodne znížiť svoju hmotnosť, potrebuje mať na pamäti jednu veľmi dôležitú vec.

Musí spáliť viac kalórií ako ich príjme.

Je to jednoduchý zákon zachovania energie.

Pravdou je, že možnosti ako tento zákon úspešne využiť vo svoj prospech sú iba dve:

  1. Budete jednoducho jesť menej kalórií (ale nie zasa príliš málo).
  2. Spálite kalórie navyše, vďaka cvičeniu a pohybu.

Niektorí ľudia však majú skúsenosť, že im jednoducho cvičenie na chudnutie nepomáha.

Tak čo s tým? Kde je problém?

Medzi najčastejšiu príčinu patrí veľmi známa vec. Cvičenie jednoducho u niektorých ľudí môže zvyšovať pocit hladu. Tento stav potom následne núti týchto ľudí zjesť viac kalórií, ako počas cvičenia spálili.

Výsledok?

Ten si už určite sami domyslíte.

Jednoducho žiadne schudnuté kilogramy. Váha ako na hojdačke alebo v niektorých prípadoch dokonca priberanie.

A tak títo ľudia behajú ako škrečok v kolese a nie a nie schudnúť.

Ako to teda s cvičením a chudnutím je?

Naozaj nám cvičenie môže pomôcť schudnúť? Alebo je to len jeden z rozšírených mýtov?

Tento článok vám prezradí na základe vedeckých informácií, ako to naozaj s cvičením na chudnutie je.

Tak poďme na to!

Cvičenie má obrovské zdravotné benefity

Ešte predtým ako sa pozrieme na účinnosť cvičenia na chudnutie si povieme niečo o vplyve samotného cvičenia na naše zdravie.

Je pravdou, že už asi každý z nás tisíckrát počul, že “hýbať sa je zdravé.”

Ale ako zdravé?

Ako to prospeje môjmu zdraviu?

Pravdou je, že sme ešte stále nedocenili výhody cvičenia a pravidelného pohybu. Teraz je najvyšší čas to napraviť.

Pravidelný pohyb je pre vaše zdravie naozaj báječná vec (1).

Môže totiž znížiť riziko mnohých chorôb, ktoré sú v našej dnešnej modernej civilizácii veľmi známe.

Srdcové ochorenia, cukrovka, obezita, osteoporóza a dokonca niektoré druhy rakoviny (2,3,4,5,6,7,8,9,10). Úmrtnosť na tieto choroby je možné znížiť o niekoľko percent a to iba pravidelným pohybom.

V skutočnosti ľudia, ktorí sa hýbu na pravidelnej báze majú až o 50% nižšie riziko, že zomrú na niektorú z týchto chorôb! (11).

50%!

Chápete ako veľký rozdiel to je?

Okrem fyzickej stránky je pravidelný pohyb taktiež aj skvelou vecou pre mentálne zdravie, pomáha úspešne pracovať so stresom a efektívne relaxovať (12).

Myslite na to, keď budete uvažovať o tom, či má pravidelný pohyb nejaký zmysel. Nie je nutné sa hýbať vždy iba za účelom nejakého cieľa. Napríklad pri snahe schudnúť.

Samotný pohyb, iba obyčajná prechádzka môže mať na vaše telo a vašu myseľ oveľa pozitívnejši vplyv, ako by vám niekedy napadlo.

Myslite teda na to, že cvičenie nie je iba prostriedok k tomu, ako schudnúť. Samotný pohyb totiž má ďalšie skvelé výhody pre vaše telo i pre váš mozog.

Myslite na chudnutie tuku, nie na chudnutie hmotnosti

“Začnite sa hýbať, aby ste schudli!”

To je väčšinou to prvé odporučanie, ktoré človek počuje z úst odborníkov, keď sa snaží schudnúť niekoľko kilogramov.

Je pravdou, že mnoho ľudí s cvičením začína, aby im pomohlo dosiahnuť ich cieľ a to schudnúť hmotnosť, avšak primárne by týmto ľuďom malo ísť o to, aby schudli tuk (13).

Keď jednoducho znížite váš kalorický príjem, budete chudnúť bez cvičenia, avšak pravdepodobne budete spolu s tukom chudnúť aj svalovú hmotu (14).

V skutočnosti z celkového čísla kilogramov, ktoré ľudia schudnú je štvrtina svalová hmota (15).

Keď totiži znížite váš kalorický príjem, vaše telo je nútené si nájsť iný zdroj energie. Bohužiaľ to znamená spaľovanie svalových proteínov spolu s tukovými zásobami (16).

Strate svalovej hmoty sa pri chudnutí človek môže vyhnúť, keď do svojho životného štýlu zahrnie aj určitý pohybový režim (17,18,19).

Pohyb je dôležitý taktiež z toho dôvodu, že svaly sú jednoducho viac metabolicky aktívne ako tuk.

Prevencia straty svalovej hmoty vám pomôže zabrániť poklesu metabolizmu, ku ktorému pri chudnutí dochádza a to môže nielen vaše chudnutie urobiť ťažším, ale rovnako tak môžete mať do budúcna problém si svoju novú hmotnosť udržať (13).

Navyše väčšina výhod cvičenia prichádza vďaka zlepšeniu telesného zloženia, celkovej zdatnosti a metabolického zdravia, nie iba preto, že člove shudne niekoľko kilogramov (20).

Dokonca aj keď na prvý pohľad nechudnete “hmotnosť,” môžete chudnúť tuk a budovať svalovú hmotu. Preto pri chudnutí zabudnite na BMI a využite skôr moderné metódy, ktoré dokážu presne odhaliť či chudnete tuk alebo svalovú hmotu.

Klasická váha totiž nedokáže ukázať celú pravdu.

V procese chudnutia by malo byť vašim cieľom maximalizovať chudnutie tuku, zatiaľ čo minimalizujete stratu svalovej hmoty. Rovnako tak je možné chudnúť telesný tuk bez toho, aby ste videli zmeny u vašej hmotnosti, keď sa postavíte na váhu.

Aké cviky na chudnutie sú najvhodnejšie?

A ako dokáže zrýchliť svoje metabolizmus a efektívnejšie tak chudnúť?

Otočte prosím na 2. stránku.

Pokračovať v čítaní článku