Je zadržiavanie vody v tele nebezpečné?

Je zadržiavanie vody v tele nebezpečné? - Spravodaj Tomáša Hadžegu
Je zadržiavanie vody v tele nebezpečné?
Oznámkujte tento článok 🙂

Spravodaj Tomáša Hadžegu

Je zadržiavanie vody v tele nebezpečné?

Opuchy nôh, rúk, členkov či zápästí.
Tak sa najčastejšie prejavuje zvýšenie zadržiavanie vody v našom tele.

Tento stav postihuje viac ženy ako mužov a to napríklad v tehotenstve alebo pred obdobím každomesačného ženského cyklu.

Symptómy zadržiavania vody sa však môžu vyskytnúť i u pohybovo aktívnych ľudí v prípade, že sú nútení dlhšiu dobu sedieť. Napríklad v lietadle, v aute, či v autobuse pri dlhších trasách.

Otázka znie, je zadržiavanie vody v tele, zdraviu nebezpečné?

To záleží na konkrétnych príznakoch.

1. Keď je zadržiavanie vody vo Vašom tele náhle alebo opakované a prejavuje sa výrazne, potom sa môže jednať o zdravotný problém a v takom prípade je dôležité vyhľadať lekársku pomoc. Vážne zadržiavanie vody v tele môže súvisieť s ochorením obličiek alebo zlyhaním srdca.

2. Avšak, keď sú Vaše opuchy mierne, vyskytujú sa iba občas a nemáte žiadne zdravotné problémy je možné zadržiavanie vody v tele znížiť pomocou pár jednoduchých tipov.

4 tipy, ako znížiť zadržiavanie vody v tele

Tu je pár jednoduchých tipov, ako sa môžete zbaviť zadržiavania vody v tele v prípade, že jeho príčinou nie je žiadne zdravotné ochorenie.

1. Zvýšte denný príjem magnézia

Niekoľko vedeckých štúdií potvrdilo, že denná dávka magnézia 200 mg znížila zadržiavanie vody v tele žien pred obdobím ich menštruačného cyklu.

Magnézium obsahujú potraviny ako napríklad orechy, celozrnné obiloviny, horká čokoláda alebo zelená listová zelenina.

V prípade, že nedokážete získať dostatočný denný príjem magnézia zo stravy, môžete využiť napríklad tento magnézium doplnok stravy, navyše obohatený o vitamín B6.

2. Zvýšte denný príjem vitamínu B6

U vitamínu B6 vedecké štúdie potvrdzujú rovnako pozitívne výsledky ako v prípade magnézia. Vitamín B6 nájdete napríklad v banánoch, zemiakoch či vo vlašských orechoch.

3. Jedzte potraviny s vyšším obsahom draslíka

Draslík pomáha pri znižovaní vody v tele dvoma spôsobmi a to:

a) znižuje hodnoty soli v organizme

b) zvyšuje produkciu moču. V obocho prípadoch tak pomáha telu zbaviť sa nadbytočnej vody.

Draslík nájdete napríklad v avokáde, paradajkách a opäť aj v banáne. A môžete jeho príjem zvyšiť aj vďaka doplnku stravy, ktorý obsahuje draslík.

4. Vyskúšajte púpavu

Púpava fungovala u našich predkov ako “prírodný liek na odvodnenie organizmu” dlhé roky. Môžete tak využiť napríklad púpavový extrakt, koreň púpavy alebo púpavový čaj. Myslite však na to, že tieto produkty podporujú zvýšené močenie. A to hlavne z dôvodu, aby telo vylúčilo nadbytočnú vodu.

Verím, že Vám tieto tipy pomôžu pri problémoch so zadržiavaním vody v organizme.

© Mgr. Tomáš Hadžega, PhD.
Zakladateľ Výživovej poradne Hadžega, Online výživovej poradne Dr. Hadžega a autor projektu Nutrition Experts.

PS: Keď Vás zaujíma, ako konkrétne Vaše stravovanie a životný štýl vplývajú na opakované zadržiavanie vody v tele, objednajte sa na osobnú výživovú konzultáciu naživo v Rožňave alebo na osobnú konzultáciu online, keď to máte do Rožňavy ďaleko.

V oboch prípadoch sa pri detailnej analýze stravovacích návykov dozviete, či Vaše telo prijíma dostatočné množstvo dôležitých živín, minerálov a vitamínov, ktoré sú potrebné pre zdravé fungovanie nášho tela. Budem sa na Vás tešiť 🙂

Chcete získavať ZDARMA výsledky osemročných skúseností Tomáša Hadžegu?

Chcete mať ZDARMA informácie, za ktoré by ste dali stovky eur?

Prihláste sa k odberu Spravodaja Tomáša Hadžegu o výžive. 3-4 krát mesačne získate cenné informácie priamo do Vášho emailu. Prihlásiť sa môžete na tomto odkaze.