Pomôže vám smoothie schudnúť?

Pomôže vám smoothie schudnúť? - Spravodaj Tomáša Hadžegu
Pomôže vám smoothie schudnúť?
Oznámkujte tento článok 🙂

Spravodaj Tomáša Hadžegu

Pomôže Vám smoothie schudnúť?

Smoothie drinky. Drinky z ovocia, či zeleniny, ktoré sa stále viac a viac dostávajú do pozornosti. Väčšinou sú propagované ako skvelý prostriedok na chudnutie.

Smoothie drink je veľmi praktický. Proste vezmete napríklad ovocie, zeleninu, mlieko, jogurt, semiačka a hodíte do mixéra. Za pár minút máte rýchle, chutné a praktické jedlo. Fantázii sa medze nekladú. Môžete spolu pomiešať všetko, čo Vám napadne.

Smoothie drinky môžu byť:

– ovocné
– zeleninové
– proteínové
– alebo mix všetkých troch verzií

Smoothie sú skvelé v tom, že Vám umožnia denne prijať množstvo ovocia a zeleniny, ktoré by ste pravdepodobne neprijali. Denná dávka ovocia by mala byť aspoň 400 gramov. To by ste museli zjesť napríklad každý deň 4 menšie jablká. A to väčšina ľudí jednoducho nezvládne.

Okrem vyššieho množstva ovocia a zeleniny Vám smoothie môže pomôcť prijať aj vyššie množstvo vlákniny. Vláknina Vás zasýti a Vy tak môžete vďaka smoothie drinkom za určitých okolností vytvoriť kalorický deficit a začať chudnúť. Avšak neviem si osobne predstaviť, že by som celé dni nejedol nič iné, iba pil smoothie. To by som dlho nevydržal.

Preto samotné smoothie nie je žiadny zázračný nástroj na chudnutie. Je to však dobrá pomôcka, ako si rýchlo pripraviť niečo chutné a zdravé. Napríklad, keď nemáte čas. Myslite však na to, že aj u smoothie drinkov by sa to nemalo preháňať. Záleží totiž na tom, aké ingrediencie použijete. Keď to prestrelíte s vysokoenergetickými potravinami, veľmi si pri chudnutí nepomôžete.

Pozor na zdroj a kvalitu!

Pri výbere smoothie drinkov si dajte pozor na ich zdroj a kvalitu. Niektoré reklamné značky totiž obsahujú až 12 kociek pridaného cukru. To je ešte viac ako 3 dcl koly! Preto odporúčam pri kupovanej verzii smoothie sledovať položku Sacharidy – z toho cukry. Táto položka by na 0,5 litra nápoja nemala obsahovať viac ako 8 gramov cukru (2 kocky). V opačnom prípade takéto smoothie nekupujte. To si radšej svoje vlastné smoothie pripravte doma. A to konkrétne podľa Vašich predstáv.

Smoothie drink môžete použiť, aj ako verziu pre raňajky, desiatu, či olovrant. Tieto verzie majú energetickú hodnotu približne 200-300 kalórií. Presné hodnoty energie závisia na zdrojoch a množstvách potravín, ktoré použijete.

Smoothie je však taktiež možné občas využiť aj ako náhradu väčšej porcie jedla pre obed, či večeru. Či už z časového dôvodu alebo jednoducho preto, že sa Vám nebude chcieť nič pripravovať.  V takom prípade, ale potrebujete zvoliť vyššie energetické množstvo, aby Vás smoothie dostatočne zasýtilo. Takéto smoothie by malo obsahovať 400-800 kalórií.

Na záver Vás asi sklamem. Ľudia hľadajú na internete smoothie recepty na chudnutie, či smoothie recepty na chudnutie z brucha. Nič také, ale neexistuje! To je nezmysel. Ide iba o marketingový ťah. Novinku na ktorú opäť mnoho ľudí naletí.

Smoothie nie je nový zázračný nápoj na chudnutie. Je to skôr chutná, rýchla a praktická náhrada klasického jedla. Ale sama o sebe žiadne zázraky s hmotnosťou nerobí. Znamená to teda jediné. Pátranie po zázračnom nápoji na chudnutie ďalej pokračuje 🙂

© Mgr. Tomáš Hadžega, PhD.
Zakladateľ Výživovej poradne Hadžega, Online výživovej poradne Dr. Hadžega a autor projektu Nutrition Experts.

PS: Chcete zmeniť svoj celkový životný štýl, stravovanie či pohybový režim? Objednajte si svoj termín výživovej konzultácie tu. Získate individuálne a odborné odporúčania priamo Vám na mieru.

Chcete získavať ZDARMA výsledky osemročných skúseností Tomáša Hadžegu?

Chcete mať ZDARMA informácie, za ktoré by ste dali stovky eur?

Prihláste sa k odberu Spravodaja Tomáša Hadžegu o výžive. 3-4 krát mesačne získate cenné informácie priamo do Vášho emailu. Prihlásiť sa môžete na tomto odkaze.