Ako schudnúť -14,9 kg? Príbeh pani Niny

Pani Nina schudla -14,9 kg a -16 cm z obvodu pásu
Ako schudnúť -14,9 kg? Príbeh pani Niny
Oznámkujte tento článok 🙂

 

Ako schudnúť pri starostlivosti o domácnosť a tri malé deti?

Ako schudnúť, keď máte málo času?

Ako schudnúť, keď sa v duchu zahŕňate výčitkami a vaše sebavedomie je na bode mrazu?

Inšpirovať vás môže príbeh pani Niny.

“Nemôžem sa vyhovárať na to, že mám 3 deti, tak môžem byť tučná.”

Pani Nina, 30 rokov.

Na prvú osobnú konzultáciu prišla pani Nina začiatkom roku 2019. Bolo obdobie krátko po vianočných sviatkoch a novom roku. Dozvedel som sa, že výživová konzultácia bol jej vianočný darček. A o to väčší záväzok, aby som jej dokázal pomôcť, som už od začiatku cítil.

Na prvej konzultácii som sa dozvedel, že táto matka troch detí mala hlavný cieľ schudnúť. A je iba pár mesiacov po narodení posledného potomka.

Po pôrode prvého dieťaťa vážila 85 kilogramov a chcela sa k tomuto číslo priblížiť aj po treťom tehotenstve. Jej aktuálna hmotnosť bola 112,4 kilogramov. Pani Nina si pred seba stanovila cieľ znížiť svoju hmotnosť o 27 kg. Hmotnosť však nebola jediným dôvodom jej návštevy. Tým ďalším bol zdravotný stav. Pani Nina totiž trpela častými tráviaciami ťažkosťami, pravidelnou zápchou a rovnako tak aj jednou vážnou podľa lekárov neliečiteľnou chorobou.

Pani Nina mala navyše aj genetické predispozície k tomu, aby sa skôr či neskôr jej zdravotný stav zhoršil. Na základe aktuálneho stavu jej tela a životného štýlu si veľmi dobre uvedomovala možnú budúcu vážnosť situácie. Okrem genetickej predispozície k nadváhe mala pani Nina totiž aj výrazné predispozície k vzniku cukrovky II. typu. A to ako zo strany rodičov, tak aj zo strany starých rodičov.

Stresové situácie pani Ninu vzhľadom k hmotnosti ovplyvňovali skôr “pozitívne.” Zo stresu chudla. Samozrejme nemôžeme považovať chudnutie zo stresu za zdravé chudnutie, avšak na druhú stranu to znamenalo pozitívny signál k tomu, že si pani Nina stres nekompenzuje jedením nezdravých jedál, ako to u väčšiny ľudí veľmi často býva.

Chudnutie po pôrode nie je jednoduché. Vstupuje do neho totiž viacero faktorov. Kilogramy, ktoré žena pribrala počas tehotenstva, fungovanie hormónov, dojčenie, prostredie v ktorom žena žije, stravovací i pohybový režim a samozrejme rovnako tak aj úroveň stresu. Keď si všetky tieto veci sadnú a telo sa s nimi dokáže pozitívne vyrovnať, potom chudnutie po pôrode môže ísť veľmi dobre.

Krok č. 1

Telesná analýza

Výsledky viscerálnej analýzy u pani Niny ukázali, že jej hodnoty telesného tuku i indexu BMI poukazujú na hraničnú obezitu II. typu. Navyše sa u pani Niny vyskytovali aj negatívne, hraničné hodnoty vnútorného tuku spolu s vysokým zdravotným rizikom u obvodu pásu.

Všetky parametre u pani Niny poukázali na to, že postupne by sa naozaj mohla dopracovať k cukrovke II. typu a to v relatívne mladom veku. Pani Nina však jasne vedela, že tento scenár dopustiť nechce a nemôže.

Analýza jej životného štýlu a stravovacích návykov poukázala, že sa nejedná o úplne jednoduchú situáciu.

Pani Nina bola iba 4 mesiace po pôrode, mala zdravotné ťažkosti, vážne ochorenie, významné genetické predispozície k nadváhe i cukrovke, starala sa o domácnosť a 3 deti. V 30 rokoch bola unavená, bez energie, kvôli povinnostiam na pohybové aktivity ani nepomyslela a už vôbec nemala čas starať sa sama o seba.

Na prvý pohľad sa to zdalo ako neriešiteľná situácia.

Možno pre väčšinu ľudí. Nie však pre pani Ninu. Ona totiž od začiatku verila tomu, že to dokáže. Vedela, že povinností je veľa a času málo. Vedela, že má malé dieťa a je iba pár mesiacov po pôrode. Avšak nič z toho nebrala ako výhovorku.

Aj napriek všetkým prekážkam sme sa pustili do spolupráce.

Krok č. 2

Jedálniček na mieru

Jej aktuálny jedálniček bol veľmi energeticky i živinovo nevyvážený. Čo by sa, ale dalo čakať pri troch deťoch, však? V škole nás bohužiaľ neučia, ako sa máme stravovať.

Jedálniček pani Niny bol nevyvážený z dvoch dôvodov. Z nedostatku času a nevedomosti, ktoré potraviny môže využiť ako náhradu nezdravých verzií, ktoré jej postupne zvyšovali hmotnosť.

Cieľ bol teda jasný. Naučiť sa ako fungovať so stravovaním pri starostlivosti o domácnosť a o 3 deti tak, aby dokázala mať dostatok energie, nebola unavená a aby jej telo dokázalo postupnou a prirodzenou cestou znižovať svoju hmotnosť. 

U jedálnička na mieru sme sa teda museli zamerať na to, aby si pani Nina dokázala vybrať aj v časovo náročnejších dňoch to správne jedlo. Aby jej jedálniček bol dostatočne vyvážený a jej telo tak dokázalo využiť uložené tukové zásoby pre uvoľnenie energie, čo by znamenalo úspešné a zdravé znižovanie hmotnosti. Jedálniček rovnako tak rešpektoval bežnú dostupnosť potravín, veľkú pestrosť výberu a nízku časovú náročnosť prípravy.

Po odovzdaní jedálnička na mieru sa mohla pani Nina pustiť s chuťou do plnenia svojho cieľa.

Sám som bol zvedavý, ako jej to napriek prekážkám pôjde.

Ideme do finále

Chudnutie chutným jedlom

Po troch týdňoch prišla pani Nina na prvú kontrolnú návštevu.

Neveril som vlastným očiam.

Jej váha ukazovala o 3,7 kg tukových zásob menej!

Mal som veľkú radosť. Hneď na začiatku totiž telo pani Niny začalo reagovať na zmenu jej stravovania veľmi pozitívne. Ešte sme však nemali ani zďaleka vyhraté. Čakala nás dlhá cesta.

Počas nej sa však zastavenie hmotnosti u pani Niny konalo iba jeden, jedinýkrát. V každom ďalšom prípade, pri každej kontrole sa váha postupne znižovala. Priebežne sme konzultovali jej jedálniček, životný štýl i relácie na chudnutie, ktoré aktuálne bežali na televíznej obrazovke. Pri jednej takej konzultácii vyslovila pani Nina pamätnú vetu:

“Nemôžem sa vyhovárať na to, že mám 3 deti, tak môžem byť tučná.”

Úprimne povedané, vyhovárať sa mohla. Nemusela nič meniť. Mohla sa s tým jednoducho zmieriť. Mala to dosť náročné aj bez procesu znižovania hmotnosti. Avšak ona to nikdy nevzdala. Aj keď bola občas unavená a mala všetkého plné zuby, pokračovala ďalej.

Postupne úplne prestala jesť sladké jedlá, ktoré sa predtým v jedálničku vyskytovali aj 3 krát denne. Jednoducho jej prestali chutiť. Telo si odvyklo.

Tráviace problémy sa začali pomaličky upravovať. Dokonca začala aj pravidelne cvičiť. Hmotnosť sa postupne znižovala, ona sa cítila lepšie, mala viac energie, začala si kupovať nové oblečenie a postupne sa z nej stávala šťastnejšia žena ako na začiatku.

Má môj obrovský obdiv.

Toto všetko zvládnuť si vyžaduje veľmi silného a odhodlaného človeka. A tým pani Nina nepochybne je. Jej prístup a snaha jej priniesli úžasné výsledky. A ona si ich naozaj zaslúžila.

Do dnešných dní sa jej podarilo schudnúť 14,9 kilogramov a 16 centimetrov z obvodu pásu. Za obdobie siedmich mesiacov. Jej cesta však pokračuje ďalej. Ešte ani zďaleka nekončí. Robí jej radosť byť inšpiráciou pre iných a ukazovať, že sa to aj pri náročnejších podmienkach dá zvládnuť.

Kde je vôľa tam je cesta.

A to u pani Niny platí trojnásobne.

Pani Nina schudla vo veku 30 rokov, 14.9 kilogramov a 16 centimetrov z obvodu pásu za obdobie siedmich mesiacov. Bez doplnkov stravy, hladoviek či zákazov, iba jedením chutného jedla.

Chcete schudnúť jedlom, pohodlne a bez jojo efektu ako pani Nina?

Objednajte sa na odbornú konzultáciu online alebo naživo vo Výživovej poradni Hadžega, využite náš 2 krokový plán, ako schudnúť z pohodlia domova alebo vyskúšajte bez záväzkov našu Online výživovú poradňu Dr. Hadžega iba za 1 €.

© Tomáš Hadžega