Aké zdravotné výhody kuskus poskytuje?

Kuskus vo svojej celozrnnej forme je dobrým zdrojom vlákniny. Vláknina je pre váš organizmus prospešná z viacerých dôvodov. Pomáha zabrániť zvýšeniu hladiny cukru v krvi a udržať vás dlhšie zasýtených. Rovnako tak môže pomáhať znižovať cholesterol, ktorý môže znížiť riziko srdcových ochorení. (1)

Pomáha kuskus pri chudnutí?

Áno. 1 šálka kuskusu neobsahuje viac než 200 kalórií. Navyše kuskus má vysoký obsah bielkovín, ktorý vám pomáha udržať sýtosť po dlhšiu dobu. Vláknina a bielkoviny v kuskuse, vám dokážu pomôcť pri znížení chuti do jedla i pocitu hladu a to po dobu niekoľkých hodín. Preto je kuskus pri chudnutí vhodnou potravinou. (2)

Má kuskus protizápalové vlastnosti?

Áno. Kuskus obsahuje selén. Tento minerál i antioxidant zároveň pomáha podporovať váš imunitný systém. Z tohto dôvodu selén pomáha znižovať zápal v tele, vďaka posilneniu imunity a to znížením oxidačného stresu v tele. (3)

Je kuskus zdravší ako biela ryža?

Áno. Zatiaľ čo kuskus a biela ryža majú takmer rovnaké množstvo kalórií na 100 gramov, kuskus obsahuje vyššie množstvo bielkovín, vitamínov a minerálov. Z tohto dôvodu je považovaný kuskus za zdravšiu voľbu ako biela ryža. (4)

Je kuskus bezlepkový?

Nie. Kuskus nie je bezlepková obilnina. Vyrába sa totiž z krupice, čo je granula tvrdej pšenice. Preto nie je bezlepkový. (5)

Zvyšuje kuskus hladinu krvného cukru?

Áno. Kuskus je síce zdravá potravina, avšak obsahuje vysoké množstvo jednoduchých sacharidov, ktoré sa metabolizujú na cukor a zvyšujú hladinu glukózu v krvi. Preto by diabetici mali byť pri jeho konzumácii opatrní. (6) Lepšou voľbou pre diabetikov by mohol byť kuskus v celozrnnej forme. Ten obsahuje vyššie množstvo vlákniny, ktorá naopak pomáha zabrániť zvýšeniu hladiny cukru v krvi.

Je zdravšie jesť studený alebo teplý kuskus?

Kuskus môžete jesť v oboch formách. Studený aj teplý.

Ako si kuskus uvariť?

Veľmi jednoducho:

  1. Nasypte kuskus do misky a zalejte ho vriacou vodou. Na 1 šálku kuskusu použite 1 a 1/2 šálky vody. Zaliaty kuskus by mal byť celý pod vodou.
  2. Misku zakryte a nechajte kuskus 5 minút odstáť.
  3. To je všetko 🙂 Teraz si už môžete kuskus iba dochutiť podľa potreby a skonzumovať s ďalšími ingredianciami.

Aké má kuskus výživové zloženie?

100 g neuvareného kuskusu obsahuje 376 kcal, 77.4 g sacharidov, 12.8 g bielkovín, 0.64 g tuku a 5.0 g vlákniny. (7)

100 g uvareného kuskusu obsahuje 112 kcal, 23.2 g sacharidov, 3.79 g bielkovín, 0.16 g tuku a 1.4 g vlákniny. (8)

© Tomáš Hadžega

Sledujte našu Facebook stránku a žiadne nové fakty o výžive vám už neutečú.

Kuskus
5 (100%) 2 hlas[ov]

Páčil sa vám článok? Odporučte ho i svojim priateľom!
Tomáš je autor projektu Nutrition Experts, ktorého poslaním je učiť ľudí, ako získať vysnívanú postavu, zvýšiť svoju kondíciu, získať viac energie, odstrániť únavu a to vďaka správnym informáciám o výžive postavených na vedeckých základoch. Je autorom knihy Chudnutie na mieru, absolventom Univerzity Komenského FTVŠ v Bratislave (Mgr.) a Karlovej univerzity FTVS v Prahe (PhD.). Tomáš sa odborne zaoberá výživou, telesnou zdatnosťou, nadváhou a obezitou dospelých, prednáša a publikuje v odborných časopisoch na Slovensku i v zahraničí. So svojimi klientmi pracuje individuálnou formou prostredníctvom bežne dostupných potravín. Osobnými i online konzultáciami, jedálničkom na mieru i komplexnou osobnou starostlivosťou. Jeho klienti schudli jedlom už viac ako 1 000 kilogramov. Organizácia BPH - British Publishing House Ltd. ho v roku 2022 zaradila do encyklopédie významných osobností Slovenskej a Českej republiky.